Mivel turbózhatod fel a shopod? Shopify app lista

shopify app lista.png

Shopify egyik legnagyobb előnye szerintem pont az egyszerűségében rejlik. Pár nap alatt összeállíthatod vele, csodaszép, funkcionális webáruházad keretrendszerét és ha előtte ügyesen összegyűjtöttél már minden szükséges adatot, szöveget, képet akkor a feltöltés után már indíthatod is online boltod.

Folyamatosan nyomon követheted a statisztikákat és reagálhatsz a nézelődők, vásárlók viselkedésére.

Neki futhatsz egy teljesen egyszerű értékesítési és marketing stratégiával is aztán szép lassan folyamatosan tesztelhetsz újabbakat. 

Viszonylag kevés költségből indulhatsz és csak azokért a kiegészítésekért, bővítményekért, applikációkért kell (esetleg) fizetned amiket használsz is.

Idővel látni fogod, hogy mely pontok igényelnek fejlesztést, esetleg automatizálást és azokba fektethetsz majd többet.

Az alábbiakban témák szerint válogattam és gyűjtöttem össze pár olyan basic applikációt, amiket én magam is sokszor használok, építek be az ügyfeleim online boltjába.



Mivel turbózhatod fel a webáruházad? 

Lássuk a listát: 

URGENCY (SÜRGETÉS): A magyar megfelelői valahogy olyan furcsák ezeknek az angolul gyakran használt szavaknak. :) Ha megnézed mit tudnak a következő app-ek biztos érteni fogod, a kategória nevüket is: A legutóbbi kampányaim során a 

Countdown Timer by POWr -t használtam és teljesen meg voltam elégedve vele. Az ingyenes verziójában logót mutat a visszaszámláló után, de elég széleskörűen testre szabható. Én egy hónapra megvásároltam, hogy teszteljem. És ami vicces, hogy a megrendelés gombra kattintva pont egy hónapnyi bónuszt kaptam ajándékba, vagyis az első 30 napom is ingyen volt. 

Visszaszámlálhatsz egy adott időpontig vagy megjelenítheted, hogy mennyi idő telt el bizonyos esemény óta a shopodban vagy egy termékoldalon. Akár látogatónként is mérheted vele az időt ami egy általad megadott idő után végleg lejár vagy újra is kezdődhet a számláló. Sok helyen elhelyezheted az oldalon. A szövegeit átírhatod magyarra. Ha lejár a timer akkor pedig egy általad megadott üzenetet mutathat, vagy átirányíthatod a látogatót egy másik oldalra. 

Egy másik hasonló app, amit saját webshopomban használtam tavaly: Countdown Cart by Beeketing:  teljesen ingyenes szintén nagyon jól használható kiegészítő, szép designnal. Többféleképpen is bevetheted: van visszaszámláló funckiója, jelezheted a segítségével, hogy hány darab van még az adott termékből raktáron, és valós időben azt is megmutahatod, hogy hányan nézik épp az adott terméket vagy hányan vásárolták már meg.


VÁSÁRLÓI BIZALOM FOKOZÁSA: Az egyik legegyszerűbb és hatékonyabb megoldás a vásárlók bizalmának elnyerésére ha értékeléseket találnak az webshopban az adott termékről illetve olvashatják korábbi vásárlók véleményeit. Erre remek ingyenes megoldást nyújt maga a Shopify is. Létezik egy olyan saját app-je, ami nincs beleépítve az alap store-ba, de könnyedén integrálható. A vevő (szöveges) vélemények és (csillagos) értékelések:

Product reviews by ShopifyPersze a vélemények begyűjtéséhez nem elég, hogy lehetőséget és keretet biztosítasz rá. Ne felejtsd el ösztönözni a vevőidet, hogy értékeljék a termékeidet! 


DESIGN, PLUSZ OLDALAK: Ha már szóba kerültek az előbb az oldalak, néha jól jön egy-egy landing vagy sales, esetleg kampány oldal, a legegyszerűbb webáruházakba is. Egy oldal, ami kicsit eltér a többitől, amit ki szeretnél emelni, amit akár Te magad alkotnál meg. Szerencsére nem kell hozzá profi programozói vagy webdesigner tudás (csak egy kis szépérzék és némi értékesítési véna :), hogy egyedi oldalakat hozz létre a Shopifyban. Maximum 3 oldal készítéséig ingyenes a 

Pagefly Advanced Page Builder magam is általában ezt használom. Drag and drop funkcióval, végletekig variálható, de használhatod akár az előre beépített sablonokat is. Egy példa, hogy miket lehet készíteni vele. 


ÜGYFÉLSZOLGÁLAT, ŰRLAPOK: Amennyiben esetleg csak egy megrendelő/érdeklődő űrlap vagy egyéb kontakt form kialakítására lenne szükséged adott oldalon akkor használd a 

Form Builder ‑ Easy Free Forms-t. Teljesen ingyenes, abszolút személyre/webáruházra szabható, én meg voltam elégedve vele.


HIRDETÉS KEZELÉS: Ha nagyon alap szinten szeretnél indulni és nem félsz a robotoktól :)

Kit Anno én teljesen meglepődtem rajta és szívesen tesztelgettem. A Shopify saját marketing szakija hirdetési lehetőségeket ajánl Facebookra, Instagramra és akár megírja helyetted a szöveget is (angolul), sőt még képet, célcsoportot és költési keretet is javasol hozzá. Neked csak választanod kell a javaslatok közül és leokéznod, aztán már fut is a hirdetés. Ha valaki vásárolt, Kit felajánlja, hogy köszönő emailt küld neki, hogy elősegítse az újravásárlást vagy épp a termék értékelésére ösztönözzön. Gyors statisztikát is készít Neked, ha szeretnéd és kuponkódokat is javasol, ha épp kevésnek értékeli az eladást. Egy próbát szerintem mindenképp megér!


FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY FOKOZÁSA: A Shopify egyik gyenge pontja, ahol lenne még mit fejlődnie (szerintem) az a termékek közötti szűrés, szortírozás, akár kategórián belül is.  Ha szeretnél szép vagy éppen részletes filtert az online boltodba és nincs ilyen beépítve az alap sablonodba (fizetős sablonok esetén előfordulhat, hogy be van építve), akkor bizony telepítened kell egy külső applikációt. Korábban próbálkoztam a 

Product Lookup Form-al. Ha ingyenes verziót szeretnél, akkor megteszi, de eltart míg beállítod és nem a legmodernebb a design-ja.

Ha olyan termékeket, pl. ruhákat forgalmazol, ahol egy termékszűrő nagyon fontos tényező, akkor azt javaslom, hogy fektess be egy szép és megbízható fizetős appbe, mint például a Product filter and search Sokat lendíthet az eladásokon, nagyban növelheti a konverziót!

Van még egy funkció, amit sokan szeretnek és alapból nincs beépítve az ingyenes sablonokba ez pedig a kívánság lista vagy kedvenceim. Erre itt találsz megoldásokat.

A lista közel sem teljes, sőt!. A Shopify app store több ezer app-et tartalmaz. Kezd el a böngészést és írd meg kommentben  vagy a Webshop indító csoportunkban, hogy neked melyikek a kedvenceid! Mik váltak be igazán?!


Ha még csak most indulsz és inkább a kezdeti lépésekhez kellene egy kis segítség, akkor töltsd le a csekklistánkat a webáruház készítése előtti elengedhetetlen feladatokról! Nyomtasd ki és kezd el kipipálni, ami már megvan!

 
csekklista.png
    Laura Szitar