Mit lehet és mit nem a Shopifyban: fizetés / számlázás

WEBB BLOG fizetés számlázás Shopify.png

Az elmúlt héten elég sok kérdést kaptam a Shopify-al kapcsolatban. Mit tud, mit nem tud a rendszer. Milyen funkciókat, kiegészítő appeket érdemes használni stb.

Egy blog posztban nehéz lenne mindenre kitérni, de igyekszem több körben lefedni a leggyakoribb kérdéseket. 

Nézzük először a fizetés, számlázás témakörét.

A legfontosabb információ a Shopify-al kapcsolatban ebben a témakörben talán az, hogy a Checkout vagyis a pénztár része viszonylag kötött. Évekig tesztelték, fejlesztették, tökéletesítették. Én azt mondom bátran bízhatunk a rendszerben. Nyilván a Shopifynak is érdeke, hogy amennyire csak lehet ügyfélbarát és konverzió növelő legyen a felületük.

Viszont pont ezért ezt a részt (az alap havidíjas csomagban legalább is), nem lehet a végtelenségig bonyolítani. És nem is kell.

El kell felejteni a Woocommerce-ben megszokott A fizetési módhoz Z szállítási módot lehet csak választani és külön díjat számítunk mindegyik szállítási módhoz plusz, ha utánvétes a csomag, akkor annak is extra költsége van.

A Shopifyban lehet fizetési módot választani majd lehet szállítási módot választani. Kész. 

Azt szoktam javasolni, hogy 2-3 lehetőségnél egyik esetben se kínáljunk többet. Így megkönnyítjük a saját dolgunkat is és a természetesen a vásárlónak is egyszerűbb lesz dönteni. Nem fordul vissza, nem gondolja meg magát olyan könnyen a pénztárban.

De vegyük akkor kicsit részletesebben.


A LEGFŐBB FIZETÉSI MÓDOK:

UTÁNVÉT : A legkedveltebb fizetési mód Magyarországon. Mindenképpen jó, ha van beállítva webshopunkban utánvétes fizetési lehetőség. A Shopifyban ez természetesen megoldható, de nem fogunk tudni érte alap esetben plusz díjat felszámítani. Az utánvét költségét kalkuláljuk bele inkább a szállítási díjba, legyen egységes.

ÁTUTALÁS: Ezt sem lesz különösebben nehéz beállítani. Már rögtön a pénztárban is megadhatjuk a bankszámlánk adatait, ami aztán rákerül majd a számlára és akár a megrendelés visszaigazoló emailben is újra ki tud menni.

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS: A Shopifyban a Magyarországon is ismert, gyakran használt szolgáltatók közül a SimplePay-nek van saját, közvetlen integrációja a Shopifyhoz.

Személy szerint én ezt használom és teljesen elégedett vagyok vele. Tudom, hogy nem az övék a legalacsonyabb tranzakciós díj, de megbízható, biztonságos a rendszer és abszolút segítőkész a support.

Ha korábban Bariont használtál és ragaszkodsz hozzájuk, akkor esetleg úgy tudod megoldani a dolgot, hogy a Billingo számlázó programot használod és abba kapcsolod be a Barionos fizetési lehetőséget. Így, amikor a rendszer a vásárlónak kiküldi a számlát, akkor lehetősége lesz Barionnal kiegyenlíteni azt.



INTEGRÁCIÓ SZÁMLÁZÓ PROGRAMOKKAL:

Ahogy fent is írtam, az egyik lehetőség az automatikus számlák készítésére, ha összekötjük a shopunkat számlázó programmal. Amennyiben Magyarországra értékesítünk, akkor két fő lehetőség közül választhatunk:

BILLINGO: Profi rendszer, széleskörűen használható, trendi sablonokkal, szuper felhasználói felülettel, alacsony díjakkal, ingyenes Shopify összekötéssel.

+ Ha ezen a linken keresztül regisztrálsz a Billingora, akkor 2 hónap prémium előfizetést kapsz ajándékba.

SZÁMLÁZZ:HU: Szintén nagyon hatékony rendszer, automatikus, tömeges számlagyártás, autokassza és még további rengeteg funkció, a nagy nevek is használják. Shopify app-el beköthető a webáruházadba, de amennyire én tudom, nem saját fejlesztésű a bővítmény így az ügyfélszolgálat néha akadozik. Plusz emiatt nem csak a szamlazz.hu felé kell fizetned a szolgáltatásért, hanem az app-nek is van havi 12 dolláros költsége.

Te Magyarországra vagy külföldre értékesítésnél? Érdekelne egy hasonló poszt a külföldi piacra is? Lenne konkrét kérdésed? Gyere és csatlakozz a Webshop indító Facebook csoporthoz és tedd fel. Szívesen válaszolok!

csekklista_feh.png
    Laura Szitar