Mit lehet és mit nem a Shopifyban - szállítási megoldások

WEBB BLOG szállítási módok a Shopifyban.png

Előző blog poszt folytatásaként egy másik fontos területről lesz most szó ebben a cikkben. A szállítás kérdéskörét járjuk végig, mert rengetegszer felmerül.

Ahogy sokszor mondtam már, számomra a Shopify egyik főbb előnyei:

  •  a folyamatosan, profin frissített háttér és

  •  a 0/24 elérhető, segítőkész. ingyenes ügyfélszolgálat mellett

  •  a mesés és felhasználóbarát back end/ front end design (értem ez alatt a webáruház kinézetét és az admin felület könnyen kezelhetőség) illetve

  •  az egyszerű bármikor tovább fejleszthető és bonyolítható, biztonságos és jól működő rendszert

Vagyis a hosszú mondat után.. A Shopify webshopok akkor is szuper jól tudnak muzsikálni, ha éppen csak az alapokkal indítod őket útjukra. Akkor is, ha nem egészíted ki rengeteg szükségtelen app-el már a legelején. Pláne olyanokkal, amikről magad sem tudod, hogy pontosan mire jók és hogy kell kezelni őket, de mindenkinek van hasonló a webáruházában és feltételezed, hogy szükséges lenne a tiedbe is, mert azt hallottad, hogy ez vagy az a marketinghez elengedhetetlen, vagy hogy a vásárlóknál ez alap és ha nálad nincs ilyen funkció az online boltban, akkor tőled nem fognak vásárolni.

Szóval, amikor azt nézzük, hogy milyen fizetési és szállítási lehetőségeket lehet megadni, bekapcsolni a webáruházba, akkor azon túl, hogy mérlegeljük, hogy mit szeret használni általában a célcsoport és hogy mit használ a konkurencia, azt is jó figyelembe venni, hogy Te, mint a webshop üzemeltetője mit fogsz tudni könnyen használni.

Ès ahogy korábban is írtam, nem kell minden lehetséges opciót a vevők rendelkezésére bocsátani. Megkönnyíted a választásukat, ha csak 2-3 lehetőséget adsz meg számukra.

Miért mondom mindezt a legelején?

Mert tény és való, hogy a Shopifynak a rengeteg előnye mellett megvannak a maga korlátai is. Főleg, ha Magyarországot választod célpiacnak. Bár ez a platform egyre népszerübb kis hazánkban, még rengeteg magyar app-et lenne jó látni hozzá, hogy ennél is kényelmesebb legyen a használata.

Talán nemsokára a tulajdonosok a mi régiónkat is szárnyuk alá veszik és beindulnak ezek a fejlesztések, de jelenleg egyelőre a D-A-CH területen van a fókusz vagy is Németországon, Ausztirán és Svájcon.

De nézzük most, hogy milyen magyar szállítási opciók vannak jelenleg? Melyikek kapcsolhatóak be a Shopify rendszerébe?

Szállítási módok:

HÁZHOZSZÁLLÍTÁS

MAGYAR POSTA - a pénztárban könnyedén be tudod állítani, meg tudod adni ezt a lehetőséget, de mivel nincs még elérhető magyar posta app összekötni egyelőre nem fogod tudni a rendszerrel. 

Vagyis amennyiben valaki postai kézbesítéssel szeretné megrendelni a termékeidet, megteheti, de Te nem fogsz tudni automatikusan címkéket generálni és nyomtatni a csomagokhoz.


SZÁLLÍTÁS FUTÁRRAL - ezt bontsuk tovább, mert rengeteg szolgáltató van ma már itthon is, lássuk a legnagyobbakat:

DPD - a környező országok némelyikére már van applikáció (pl. Szlovénia, Horvátország, románia), Magyarországhoz még nincs. Vagyis szintén megadhatod opcióként a pénztárban, de automatikus összekötés még nincs a DPD-hez.

UPS és FEDEX - Ha Amerikából indítanád a szállítást, akkor szuper könnyű dolgod lenne, mert ezek a szolgáltatók már a rendszerbe is be vannak építve, még csak külön app-re sem lenne szükséged a bekötésükhöz. Hazánkból indított küldeményekre azonban, amennyire én tudom, még nincs alkalmazásuk. Tehát megadhatod szállítási módként, de nem lesz automatikus a feldolgozásuk.

GLS -  Idén nyárig volt egy szuper app hozzájuk, amely a kelet-európai régióhoz készült. De ezt sajnos a továbbiakban már nem fogják frissíteni. Meg is szakadt már sok helyen a szinkronizáció. Helyette viszont a fejlesztők az xConnector nevű app használatát javasolják. Most fogjuk majd elkezdeni tesztelni az egyik ügyfelemnél. (Neked van már tapasztalatod ezzel a bővítménnyel, írd meg, kíváncsi vagyok.) Itt tehát már létezik automatikus rendelés export a szállítmányozó cégek felé.

TNT - esetében sem tudok használható bővítményről. Vagyis választhatják vevőid akár ezt a lehetőséget is, ha szeretnéd, de manuálisan kell majd összekészítened és feladnod a TNT-s csomagokat.



ÁTVEVŐPONTOS CSOMAGSZÁLLÍTÁS

Az elsődleges nehézség ezzel kapcsolatban az, hogy a Shopify checkout vagyis pénztár része viszonylag kötött. (Legalább is az alap Shopify havidíjas csomagban nem lehet belenyúlni csak a legmagasabb csomagban). Választhatsz fizetési módot, szállítási módot és kész. Szállítási módon belül újabb szállítási pontot a pénztáron belül: ez az alap csomagban nem lehetséges, így itt az appeknek is kicsit nehezebb a dolga.

Tehát, ami folyton felmerül kérdésként:

FOXPOST - Még nincs saját app-jük, bár már nagyon régóta ígérik, de fentiek után talán érthető, hogy miért is nem olyan egyszerű ez. Van olyan magyar kereskedő, aki lefejlesztette a saját verzióját Shopify-os a Foxpost összekötéshez, de természetesen ez mások számára nem hozzáférhető. 

Van olyan is, aki kicsit megkerülve a fejlesztéseket, manuális módon kéri a vásárlóit, hogy adják meg a pénztárban a kívánt csomagszállítási pontot.

Pick Pack Pont - szintén nem tudok saját appről a PPP esetében.

FONTOS VISZONT! A csomagpontos szállításhoz létezik egy külsős app is, ami nagy segítség lehet. Bár az átvető pontokat manuálisan kell felvinni (akár csv fájlból), így nem frissülnek majd automatikusan, de még a pénztár előtt választhatóak lesznek a vásárlók számára egy legördülő listából.



SZEMÉLYES ÁTVÉTEL AZ ÜZLETBEN

Ez az opció könnyen megadható és beállítható, minden további nélkül.

KISZERVEZETT CSOMAGKÜLDÉS:

Van még egy lehetősége a kereskedőknek, amire sokan ma még nem gondolnak, pedig már létezik és flottul működik. Idő- és költséghatékony egyszerre: a logisztikai kiszervezése.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy az árukészletet a megbízott cég raktárában tároljuk és amikor vásárlás fut be a webshopunkba, a megrendelés adatait a fulfillment cégnek továbbítjuk. Ők innentől helyettünk végeznek el minden további feladatot. Csomagolást és persze a kézbesítést (+ ha szeretnénk még a számlázást, utánvétet és visszárut is). A fulfillment cégek általában több szállítmányozó partner céggel működnek együtt így kedvezményes díjakon tudják átvállalni a szállítás költségeit.

Ha tehát fulfillment céget alkalmazol, akkor a fenti szállítási szolgáltatókat is (automatikusan) igénybe tudod venni illetve választási lehetőségként kínálhatod a vásárlóid számára.

Az egyik legismertebb hazai fulfillment szolgáltató a Webshippy rendszere saját appjükkel köthető be a Shopify webáruházakba.

csekklista_feh.png
    Laura Szitar