Mi az a USP? Hogyan határozd meg, hogy mitől / miben egyedi a webáruházad?

Mi a USP_.png


Bizonyára Te is tapasztaltad, hallottad már hogy bármennyire is sok hely van még az online piacon mostanra már elég nagy lett a verseny. Számtalan kereskedő kínál egymáshoz nagyon hasonló vagy épp teljesen azonos termékeket. 

Mitől működik akkor mégis az egész? Hogyan tudják a konkurennsek megkülönböztetni magukat egymástól? Hogy tudsz majd Te is kitűnni a tömegből, a zajból?

Hacsak nincs valóban egyedeülálló terméked (bár annak is nagy valószínűséggel akadnak majd versenytársai) akkor két választásod van:

Úgy tudod elérni, hogy téged válasszanak a vevők, hogy 

  • vagy van egy jól megkülönböztethető, erős a márkád. (igen, a webáruházadnak is szüksége lesz márkára, nem csak a termékeidnek!)

  • vagy Te árulod a legolcsóbban az adott terméket a piacon. 

Nos a második opciót senkinek sem javasolnám. A folytonos alul licitálás egy lefelé ívelő spirálba visz és onnan egy idő után nincs kiút. Hidd el, nem akarod annyira olcsón adni a termékeidet, hogy csak azért válasszanak téged.

Tehát szükséged lesz egy egyedi márkára! Szuper, de hol kezdjük?

Erős márkát építeni közel sem olyan egyszerű, mint elsőre hangzik. Ha kicsit mélyebbre nézünk már a kezdetekkor kiderül, hogy mennyi összetevőből, hány különböző apró egységből áll(hat) egyáltalán egy márka: USP, név, logo, szlogen, arculat, stílus, kommunikáció, előnyök, értékek, kultúra, közösség..

Mielőtt azonban a legkézenfekvőbb leglátványosabb márka elemek felé kalandoznánk, kezdjük valami még sokkal fontosabbal, meghatározóbbal: a USP-vel. Vagyis a unique selling pointtal. 

Mit is jelent ez magyarul? Azt a pontot, azt az egyedi (jelen esetben webshop) tulajdonságot, amivel ki tudsz emelkedni a versenytársaid közül. Azt a tényezőt, amiben webáruházad eltér a többitől, ambien mást vagy éppen máshogyan szolgáltat a vásárlóknak. Ez lesz az a plusz vásárló érték, amiért a te Shopify webshopodból vásárolnak majd, amiért téged részesítenek előnyben a konkurenciával szemben az érdeklődők. 

Szeretnéd tudni, hogy hogyan készítheted el pár nap alatt webshopod egy profi rendszerben,  programozói tudás nélkül?  Akkor nézd meg ingyenes online tréningünket! Iratkozz fel hírlevelünkre alább és ajándékba elküldöm a tréning linkjét!

 

    *Az Adatkezelési Tájékoztatót itt találod.

    A hírlevélről bármikor leiratkozhatsz és kérheted adataid törlését.

     


    Jól hangzik igaz? De..

    Honnan tudod majd, hogy mi a te online boltod USP-je? Hogyan tudod meghatározni?

    A hét elején a Webshop indító csoportban bevezetésképpen már hotztam pár kérdést, ami segíthet a USP-d megtalálásában, de ígéretemhez híven itt most még több támpontot szeretnék nyújtani hozzá.

    Lássuk, hogy milyen fontos lépéseket kell végig venned ahhoz, hogy meg tudd határozni, miben olyan egyedi, mitől is olyan különleges a webshopod:

    1. Célpiac elemzés

    Fontos lesz az arculat kialakításához is, illetve a teljes kommunikáció, marketing stratégia megalkotásához, tehát semmiképp sem maradhat el. Szánj rá tehát egy kis időt, figyelj, kutass és írd össze hogy: Kik lesznek a vásárlóid? (Koruk, nemük, fontos tulajdonságaik, hobbijuk, jövedelmük, értékrendjük, stílusuk stb.) Miért jönnek a webáruházadba? Mit keresnek? (Milyen terméket, vagy sokkal inkább milyen problémára megoldást?)

    2. Saját webshopod elemzése

    Írj össze minden olyan fontos tényezőt, hasznot, tulajdonságot, előnyt, élményt, amit boltod kínál a vásárlóknak. Próbálj meg minél nagyobb listát készíteni. Írj le mindent, amit elsőre eszedbe jut, később majd szelektálunk belőle. Próbálj kilépni kicsit a saját szerepedből és a leendő vásárlód fejével gondolkodni!

    3. Konkurencia elemzés

    Most nézd meg, hogy a versenytársaid hogyan és mit csinálnak? Mit kommunikálnak? Miben jók, miben erősek? Miben egyediek? Találsz olyan pontokat, ahol Te eltérsz? Ahol különbözni szeretnél? Amit máshogy csinálnál?

    FONTOS: Ezen kérdések megválaszolásakor mindig tartsd szem előtt a célpiac igényeit és vágyait! Mindig törekedj rá, hogy ehhez igazodj!

    4. USP megfogalmazása

    A fentiek alapján próbáld megfogalmazni a USP-d pár szóban, max egy mondatban! Írj össze több verziót és válasz egy olyat, ami rövid, tömör, egyértelmű, kifejező. Próbáld megválaszolni a vevő kérdését: Miért pont téged válasszalak? Miért pont nálad vásároljak?

    5. Kommunikáld a versenyelőnyöd

    Használd következetesen! Tüntesd fel, írd ki, igazold, támogasd, kommunikáld minden felületen, hogy miben egyedi a webáruházad, miért jó nálad vásárolni!



    Laura Szitar