EP28 - Miért ne hagyd, hogy más értékesítse az online tanfolyamod?

A WEBBpodcastet megtalálod Apple Podcaston, Spotifyon, Google Podcaston vagy direktben a Buzzsprout oldalán is.

Mivel egyre többször jön velem szembe velem ez a téma, gondoltam megosztom veled is az álláspontom illetve igyekszem kicsit messzebbről megvilágítani a kínálkozó “lehetőséget”, hátha okosabb, számodra is kedvezőbb döntést tudsz majd hozni, ha eljön az ideje.

Az alábbiakról lesz szó az epizódban:

  • Mik az előnyei az online tanfolyamos gyűjtő oldalaknak?

  • Mik az előnyei az online tanfolyamos partneri együttműködéseknek? 

  • Miként tekints ezekre a lehetőségekre, ha komolyan gondolod az online oktatást?

  • Hogyan tudod kihozni a legtöbbet ezekből a felületekből?

Az epizódban említett mentor programunk:


Epizód jegyzetek:

Meglepően hangozhat egy ilyen kérdés tőlem, aki pont az online mentor programjában, a WEBBmethodban is tanítja az affiliate marketinget és ennek használatára buzdít.

Igen, így van! De itt és most nem az affiliate marketingről fogunk beszélni, mert bár tudom, hogy akár egyedül és önerőből is boldogulni tudsz, hiszem, hogy nagy érték és segítség tud lenni egy megfelelő partneri, támogatói és ajánlói csoport, illetve egy saját közösség kiépítése vagy épp a más csoportokban való kontribúció.

Akkor mégis mit ellenzek, kérdezhetnéd?

Arra szeretném csupán felhívni a figyelmed, hogy ha csak lehet ne gyűjtő oldalakon és általános online akadémiákon értékesítsd az online tanfolyamod. Hogy ha már időt és rengeteg energiát szántál rá, hogy megalkosd az online kurzusod, ha valóban tanítani szeretnél, igazi értéket átadni, még több embernek segíteni a szaktudásoddal, akkor készítsd el a saját online oktatói felületedet és értékesítsd te magad az online tanfolyamod!

De még mielőtt előre szaladnánk, nézzük meg, hogy miért gondolják sokan, hogy jó megoldás lesz, online tanfolyam gyűjtő oldalakon* értékesíteni a kurzusukat?

*Mit értek online tanfolyam gyűjtő oldal alatt? Biztos te is ismersz hasonlókat mint pl. a Skillshare, Coursera, Udemy

Online tanfolyamos gyűjtő oldalakon való értékesítés előnyei:

  • Ott minden technikai feltétel eleve adott, csak fel kell töltened az anyagod

  • Automatizált megrendelési folyamatot is kapsz a szolgáltatótól

  • Az a kis(?) jutalék* megér ennyit, hogy ne kelljen foglalkoznom a technikával

  • Így nem kell nekem marketingezni, hiszen aki a platformra jut, az majd úgyis keresget és megtalálja a te kurzusodat is - (Biztos ez? Tényleg könnyebb kitűnni akkora tömegben?)

*Pszt! Van ahol 30%-os is elkérnek jutalékként!

Ha esetleg nem gyűjtő oldalon, hanem egy adott partner általános oktatási felületén belül teszed elérhetővé, megvásárolhatóvá az online tanfolyamod, akkor esetleg még az merülhet fel pro érvként, hogy “micsoda klassz dolog és nagy megtiszteltetés, így még jobban kitűnhetsz majd a versenytársak közül, ez a felkérés, lehetőség igazán szakértőként pozícionál majd téged.”

Nos, ez utóbbiban lehet valami. Elismerem, hogy hozzáadhat a presztízsedhez és imagedhez is, de ha valóban ilyen szoros partneri együttműködésben gondolkodsz, akkor mindjárt hozok majd még rá alternatívát, hogy hogyan adj értéket egy ilyen lehetőségbe anélkül, hogy a komplett, teljes kurzusodat “áldoznád fel”.

“Mert ha valóban prémium online tanfolyamban gondolkodsz, ha szeretnél ebből az üzleti modellből többet kihozni, akkor ne add ki a kezedből az irányítást!”

Hidd el nem annyira nagy ördöngösség létrehozni egy oktatói felületet. A megfelelő platformokon, mint pl. a Teachable pár óra alatt összekattintható egy profi, zárt tanulói rendszer. És ha nem szeretnél egyedül bajlódni vele, mi is szívesen segítünk ebben: a WEBBmethod programunk keretein belül - a sok-sok stratégia mellett- lépésről-lépésre útmutató videókkal kísérünk végig a platform beállításain vagy akár személyesen VIP nap szolgáltatásunk keretén belül helyetted elvégezzük ezeket. 

A Teachable is komplett, beépített automatizált megrendelési folyamatokkal rendelkezik, szóval emiatt sem kell aggódnod. Ráadásul amíg ingyenesen használod, max. 10%-os jutalékot von le. Ha pedig a havi díjas fizetést választod, 0%-ra változik a jutalék is.

Szóval a technika nem lehet akadály. Marad akkor a másik fő kifogás:

“De én nem értek a marketinghez.” 

“Nos a rossz hír az, hogy márpedig vállalkozóként nem úszod meg a marketinget. Anélkül nem fogsz tudni semmit eladni, hogy az emberek tudnának az adott dolog létezéséről. Tehát muszáj lesz kommunikálnod róla.”

“A jó hír viszont az, hogy a marketing tanulható. Csak el kell kezdeni és gyakorolni. Na és sokat-sokat tesztelni. Megnézni, hogy milyen stratégiák passzolnak hozzád, melyikek válnak be számodra igazán és azokat javítgatni tovább.”

Ahogy korábban említettem a WEBBmethod mentor programunkban egy kompakt örökzöld, automatizált értékesítésen alapuló egyszerű ugyanakkor nagyon hatékony rendszert mutatunk meg és kézen fogva kísérünk ennek összeállításában, használatában is.

Hogyan tudod kihozni a legtöbbet a gyűjtő oldalakból, partneri lehetőségekből?

De térjünk vissza a gyűjtő oldalakhoz és partneri felületekhez és nézzük meg, hogy hogyan tudod mégis kihozni a legtöbbet ezekből a platrofmokból, lehetőségekből. És itt szeretném ismét leszögezni, hogy egyik sem rossz dolog és természetesen mindegyik hozzáadhat a businessedhez, de ha komolyan gondolod az online oktatást, akkor ezekre a helyekre inkább marketing lehetőségként tekints, ne értékesítési megoldásként.

  1. Ha a gyűjtő oldalakat nézzük, azt javasolnám, hogy egy bevezető, rövidebb, de azonnali, apró kis sikert adó ingyenes anyagot (mini-tanfolyamot) tölts fel ide, hogy az érdeklődők megbizonyosodhassanak a szakértelmedről és arról, hogy a segítségeddel sikereket érhetnek el. Az ingyenes anyagodban pedig próbáld meg minél inkább átterelni a vásárlókat a saját platformodon lévő, fizetős anyagaid irányába.

  2. A partneri együttműködésekből, kecsegtető megkeresésekből pedig az alábbi megoldásokkal tudod kihozni a legtöbbet:

    • Szakmai beszélgetések - adott kérdésben a konkrét véleményed, megoldásod

    • Mini workshop - szintén adott, kisebb problémára megoldás

    • Kérdezz felelek - a partnerrel és a tanfolyamosokkal - zárt körben

    • Szakértői visszajelzés felajánlása a partner tanfolyamosai által beküldött anyagokra

    • Közös webinár, ahol az ingyenes webinárod adod elő, hasznosítod újra, a partner vásárlói, követői számára - ezt a megoldást, marketing stratégiát is részletesen tanítjuk a WEBBmethodban

    • Adott kampányban tanfolyam csomag közös értékesítése, te is beleteszed a saját tanfolyamod a partner is az övét, közösen értékesítitek és mindenki beengedi a vásárlót a saját felületére.

Figyelj rá, hogy mi szerepel a szerződésben, mindenképp írjatok szerződést a közös együttműködések során és rögzítsétek a szerzői és felhasználói jogokat. Részletesen térjetek ki rá, hogy hol, milyen formában használhatja a partnered az általad megküldött anyagot. Hol oszthatja meg, használhatja-e a darabjait, te használhatod-e máshol, párhuzamosan, a megállapodás lejárta után stb.?

Bőven van tehát alternatív megoldás. Válogass, variálj és találd meg a számodra és persze a partnered számára a legjobbat. Egyezzetek meg úgy, hogy az mindenkinek megérje!


Ha nem akarsz egyedül tovább kalandozni, ha jól jönne egy gyorsítósáv, egy pontos iránymutatás, plusz személyes és csoportos támogatás, akkor tarts velünk a WEBBmethod programban! Erősödj velünk és érd el a következőnek kitűzött célod egy kicsit magabiztosabban! Nézd meg a részleteket a szitar.laura.hu/webbmethod alatt és írj nekünk bármi kérdésed lenne!

Previous
Previous

EP29 - Hogyan segítheti egy virtuális asszisztens vállalkozásod sikerét - Szabó Ágnessel

Next
Next

EP27 - Előremenekülés