EP17 - Csekklista: online tanfolyam készítés előttre
A WEBBpodcastet megtalálod Apple Podcaston, Spotifyon, Google Podcaston vagy direktben a Buzzsprout oldalán is.
A mai epizódban egy pár pontos csekklistát hoztam azzal kapcsolatban, hogy mire lesz szükséged az online tanfolyamod elkészítését megelőzően. Mi az a 4 fő pont amire mindenképp gondolnod kell? Szeretnék segíteni, hogy kicsit jobban átlásd hogy hogyan áll össze az egész rendszer. Lássuk mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen az online tanfolyam businessed?
Miről lesz szó pontosan?
Az online tanfolyamod témájának megtalálásáról.
A célpiac kutatásról. Hogyan ellenőrizd, hogy lenne-e kereslet az adott online tanfolyamra?
Az előértékesítésről. Miért szükséges ez? Mire kell figyelni a kezdetekben?
Kapacitás tervezésről. Vajon hova tudnád beütemezni zsúfolt mindennapjaidba az online tanfolyam elkészítését?
Online programjaink:
Betekintő az epizódba:
Az alábbiakra mindenképp szükséged lesz az online tanfolyamod elindításához:
1. Téma
A. Egy terület aminek a szakértője vagy, amiben kiváló vagy, ami a hobbid vagy amiben szolgáltatsz. Vagy például webshop esetén a termékpaletta amit árulsz, a technika, amivel készíted a termékeidet.
B. De lehet ez egy probléma is amit már sikeresen megoldottál és most másoknak is segítenél ebben.
C. Saját módszert fejlesztettél ki valamire és jó eredményeket hozott pl. szolgáltatásod saját munkafolyamatod, hatékony rendszered van mondjuk honlap szövegírásra, reklám grafika gyártásra stb. Ez is egy szuper alap lehet.
Van aki szolgáltatás vagy termékalapú vállalkozás nélkül kezd online tanfolyamos vállalkozásba. Kizárólag online tanfolyam alapú üzleti modellt választ. Ez is teljesen rendben van. Választhatod ezt az utat te is minden további nélkül. A lényeg az, hogy legyen egy pontos út amin át tudod vezetni a tanulód, legyen egy biztos eredmény az út végén, amit segítesz elérni.
2. Célpiac
Szükséged lesz fizető képes keresletre is, aki épp az adott problémával küzd az adott eredmény szeretné elérni és hajlandó tenni is érte, hogy megoldja. Ha van egy jó ötleted, mindenképp ellenőrizd, hogy van-e rá igény. Lenne-e célpiaca?
Ha túl eredeti az ötleted meglehet, hogy itthon még nem túl sok mindenkit foglalkoztat. Ez esetben első körben edukálnod kell majd a követőidet a témáddal kapcsolatban.
De ha úgy tűnik, hogy van érdeklődés még egy lépéssel menj tovább, gyűjtsd magad köré őket, építs bázist, hogy majd legyen kinek értékesítened!
3. Koncepció - ami, megvásárolható
Tedd vásárolhatóvá a koncepciód! Ne csak ötlet legyen a fejedben! Próbáld vázlatpontokban összefoglalni (saját magad számára) hogy mit is tartalmazna, hogyan nézne ki, milyen leckékből állna. Akár az első 1-2 modult le is gyárthatod, de ha csak rendkívül sok felesleges időd van vagy használnád az anyagot másra is (pl. mi a WEBBshop tanfolyamunkat kezdetekben az ügyfelek részére, az átadott honlaphoz tartozó útmutatóként használtuk.) Ha ez meg van, akkor jöhet a validálás, előértékesítés. Nézd meg, hogy vajon van-e valódi, fizetőképes kereslet a kurzusodra?! Tűzz ki egy számodra elfogadható célt (pl. ha x ember megvásárolja, akkor el is készíted) és promózz!
4. Szabad idő
Végül, ha sikeres volt a 3. Pont, akkor jöhet az online tanfolyam készítés! De nem árt, ha erre előre készülsz és kalkulálsz, hogy tudd, hogy mikor/mit fogsz elkészíteni és hogy ez mennyi ideig fog tartani. Írd meg előre a saját beosztásod, nézd meg hol és hogyan férne bele ez a kissé nagyobb feladat a család, barátok és hobbik mellett. Honnan veszel el időt (pl. kevesebb ügyféllel dolgozol), mit cserélsz le, vagy ami még jobb, mit optimalizálsz a vállalkozásodban?
Ezen a fenti 4 ponton vezet végig részletesen a WEBBmethod programunk, ahol minden segítséget megkapsz hozzá, hogy elindítsd majd folyamatosan, automatizáltan értékesítsd online tanfolyamod. Kattints ide a részeltekért!